"Михайловка ауылының "Колокольчик" бөбекжайы" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное козенное комунальное предприятие "Ясли-сад  "Колокольчик" села Михайловка"

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"РӨЛДІК ОЙЫН - АШЫҚ КЕҢІСТІК"

Кеңес беру "РӨЛДІК ОЙЫН - АШЫҚ КЕҢІСТІК" Ойын - балалардың әлемді тануға апаратын жолы, онда олар тұрады және ол бағытталған өзгерту. А. М. Горький. Мектепке дейінгі балалық шақ-бұл тұлғаның қалыптасуының қысқа, бірақ маңызды кезеңі. Осы жылдары бала қоршаған әлем туралы алғашқы білімге ие болады, ол адамдарға, жұмысқа деген белгілі бір көзқарасты қалыптастыра бастайды, дұрыс мінез-құлық әдеттері қалыптасады, мінезі дамиды. Балалардың өздері жасаған ойындар-Рөлдік ойындар ерекше орын алады. Бұл ойындар мектепке дейінгі балалар талқылап рөлдерде емес, бұл көреді, айналасында және ересектер. Ойын баланың жеке басының барлық аспектілерін қалыптастырады, оның психикасында айтарлықтай өзгерістер орын алады, дамудың жаңа, жоғары сатысына көшуді дайындайды. Бұл психологтар мектеп жасына дейінгі баланың жетекші қызметі деп санайтын ойынның үлкен тәрбиелік мүмкіндіктерін түсіндіреді. Ойын-өмірдің көрінісі. Ойындардың басым көпшілігі әртүрлі мамандықтағы адамдардың еңбегін бейнелеуге арналған. Барлық балабақшаларда балалар ұшақпен жүреді. Біздің елімізде барлық жерде құрылыс жүріп жатыр, балалар шаршамай үйлер, жаңа қалалар салуда. Бұл ойындарда әр аймақтың, әр аймақтың еңбегі мен өмірінің ерекшелігі. Сондықтан балалар ойындарында біз ересектердің еңбегінің көрінісін жиі көреміз. Демек, ойын арқылы және дайындық кезеңінде ойындар кеңейеді, бекітіледі және балалардың білімі тереңдейді, олардың негізінде әртүрлі мамандықтарға қызығушылық пайда болады. Ойындарда еңбек күшін құрметтеуге тәрбиелеу, айналадағы адамдар үшін жұмыс нәтижесінің пайдалылығын көрсету, балаларды еңбек процесіне тарту мүмкіндігі бар, өйткені ойын мен еңбек көбінесе табиғи түрде біріктіріледі. Дұрыс ұйымдастырылған ойында болашақ ересек өмірде сәтті жұмыс жасау үшін қажетті жеке қасиеттерді қалыптастыруға мүмкіндік бар: тапсырылған іс үшін жауапкершілік, серіктестеріңізбен өз іс-әрекеттеріңізді жоспарлау және үйлестіру, даулы мәселелерді дұрыс шеше білу. Ойын балалардың жұмыс істеу әдетін қалыптастыруға көмектеседі, шығармашылық қуанышын, шығармашылық қуанышын береді. Ойынға қажетті атрибуттарды өз қолыңызбен жасай отырып, бала өз қабілеттерін ашады және дамытады, осы негізде оның ынта-жігері, кейде кәсібі, арманы туады. Осылайша, ойын арқылы балалардың әртүрлі мамандықтарға деген қызығушылығы нығайып, тереңдей түседі, еңбекке деген құрмет тәрбиеленеді. Сюжеттік-рөлдік ойынды функционалды тұрғыдан баланы әртүрлі әлеуметтік рөлдерде қоғамдық өмірге қатысуға дайындау ретінде қарастыруға болады. Тәрбиешінің міндеті-балаларға осы ойындарды ұйымдастыруға көмектесу, оларды қызықты, іс-әрекетке толы ету. Әр түрлі жас кезеңдерінде ересектердің еңбегіне байланысты сюжеттік ойынның ерекшеліктері қандай? Ерте жаста Бала адамның материалдық және рухани мәдениетінің көптеген объектілерінің мақсатын ашады және олармен адамдық түрде әрекет ете бастайды. Екінші бала ойнатады әрекеті, заттармен, оның пайда болып, пәндік, ойын – еліктеу. Олар ересектердің мінез – құлқының нормалары мен формаларын игерумен, содан кейін балада белгілі бір жеке қасиеттердің қалыптасуымен байланысты символизацияның алғашқы қадамдарын білдіреді. Өмірдің үшінші жылының басында пәндік іс-шаралар қазірдің өзінде қалыптасқан, балалар ойыншықтармен ересектерде байқайтын әрекеттерді жасай бастайды. Ересектерге еліктей отырып, бала ойында белгілі бір еңбек әрекеттерін жасайды: еденді сыпырып, қуыршақты киіп, шешіп, оны арбаға айналдырады. Бұл ойыннан тыс еңбек дағдылары мен дағдыларын игеруге және шоғырландыруға ықпал етеді. Сонымен қатар, балалар қарапайым құралдардың мақсатын біледі және оларды игере бастайды: олар күрек қазып, балғамен шегелеп, тырмалайды. Мұғалім баланың ойынын бақылайды, оған қандай әрекеттер қиын екенін анықтайды және оларды игеруге көмектеседі. Балаларды еңбек әрекеттеріне үйрететін ойындар, ойыншықтар үшін жағдай жасау керек. Екінші кіші топта адамдардың өмірі мен іс-әрекетін бейнелеумен байланысты ойындардың дамуы жалғасуда. Еңбек әрекеттері әлі күнге дейін Имитациялық, Имитациялық, бірақ олар әлдеқайда көп. Бұл топта балалар жетіспейтін атрибуттардың орнына заттарды қолдана отырып, шығармашылық пен қиялды көрсетеді: науқасты тыңдау үшін "дәрігердің" қарапайым стетоскоп сымы, бірақ ол телефон болуы мүмкін. Балалардың ересектердің жұмысына деген қызығушылығын дамыта отырып, балалардың назарын белгілі бір әрекеттерге ғана емес, сонымен қатар жұмыс нәтижелеріне де аудару керек: бөлме таза болды, сайттағы жолдар тазаланды. Орта топтағы балалардың ойындары мазмұны мен бейнеленген еңбек әрекеттерінің саны жағынан әлдеқайда әр түрлі. Бұл жаста тәрбиешінің рөлдерді бөлудегі және ойын сюжетін дамытудағы рөлі маңызды: ол балаларға көргендерін еске салады, балаларды ойынға жаңа рөлдерді енгізуге итермелейді. Еңбек тақырыптарындағы ойындардың дамуын ынталандыра отырып, мұғалім ойыншықтарды таңдайды. Ойындағы ерекше рөл ережелер мен қатынастарды дәл сақтауға беріледі, мысалы, бағыныштылық. Мұнда алғаш рет көшбасшылық пайда болады, балалар ұйымдастырушылық қабілеттер мен дағдыларды дамыта бастайды. Үлкен топтың балалары ойынға ересектердің еңбек әрекеттерін ғана емес, сонымен бірге жұмыстағы адамдардың қарым-қатынасын да ойнайды. Үлкен мектепке дейінгі жаста, мысалы, дизайн ойыны еңбек қызметіне айнала бастайды, оның барысында бала күнделікті өмірде қажет болатын пайдалы нәрсені жасайды, жасайды, салады. Мұндай ойындарда балалар қарапайым еңбек дағдыларын үйренеді, заттардың физикалық қасиеттерін біледі, практикалық ойлауды белсенді дамытады. Ойын барысында бала көптеген құралдар мен тұрмыстық заттарды қолдануды үйренеді. Ол өз іс-әрекеттерін жоспарлау қабілетіне ие және дамиды, қол қимылдары мен ақыл-ой операциялары, қиял мен көріністер жетілдіріледі. Өткен жылдардағы ойындармен қатар, осы жастағы балалар әртүрлі мамандық өкілдерінің жұмысының сипатын, олардың қарым-қатынасын көрсете отырып, күрделі ойындарды ойнауға дайын. Дайындық тобында ересектердің еңбегімен танысу әлдеқайда күрделі және әртүрлі әдістемелік әдістерді қолдануды талап етеді. Мұғалімнің міндеті-балаларды қызықтыратын мамандық туралы мүмкіндігінше көбірек білуге шақыру. Ересектердің жұмысына белсенді қызығушылық қалыптастыра отырып, балалардың еңбектің моральдық жағы туралы идеяларына назар аудару керек: ата-аналар өз еңбектерімен қандай пайда әкеледі? Барлық адамдар не үшін жұмыс істейді? Бірте-бірте балалар бір кәсіпорында әртүрлі жұмыс істейтін адамдар ортақ іске қатысады деген санаға енеді. Қарастырайық ерекшеліктері басшылығының сюжеттік-ролевыми ойындар тәрбиеші әр түрлі жастағы топтарда. Ойындағы тәрбиешінің рөлі әртүрлі болуы мүмкін: ол ойынның тікелей қатысушысы, кеңесші, көмекші және т.б. бірақ барлық жағдайларда мұғалім балалардың жоспарлары мен ұмтылыстарына мұқият қарап, олардың бастамасы мен тәуелсіздігін баспай, ойындардың мазмұнына әсер етеді, оларды орналастыруға, балалардың тапқырлығын, шығармашылығын дамытуға жағдай жасайды. Бұл балаларға достық пен өзара көмек қатынастарын орнатуға көмектеседі. Ойындарда мұғалім әр баланы, оның мүдделерін, жеке қабілеттерін зерттейді, оның жеке басының дұрыс жолдары мен даму құралдарын табу үшін оның тәжірибесін қадағалайды, бұл бала-мектеп жасына дейінгі баланы кәсіби бағдарлаудың алғашқы сатысы болуы мүмкін. Балалардың сюжеттік-рөлдік ойындарын басқару әдістері. 1. Балалар ұжымын дамытуға бағытталған ойын қызметін ұйымдастыру және басқару әдістері: - балалардың алдына қызықты, қызықты іс-әрекет перспективаларын қою; - рөлді ұзақ уақыт орындау кезінде қарым-қатынас нормалары мен ережелерін жаңғыртуға және ашуға көмек көрсету; рөл мен ойын ережелерін іске асыруға байланысты ойын жағдайларында "жақсы", "жаман", "жақсы", "жамандық" ұғымдарын түсіндіру. - балалардың ойындарды өз бетінше ұйымдастырудағы жаттығуы: рөлдерді мүмкіндіктерді, мүдделерді ескере отырып бөлу, түсіндіру арқылы ойынның сюжеттік бағытын келісу, ойынға арналған материалды таңдау бойынша кеңестер, атрибуттар мен үй бұйымдарын бірлесіп жасау; - әңгіме-ойынның әрі қарайғы барысы туралы әңгіме; қорытындылау; балалардың ұсыныстарын оң бағалау; ойын кейіпкерлерінің әрекеттерін көбейту және ашу; рөлді, жеке тапсырмалар мен тапсырмаларды өз бетінше дамыту және оны соңына дейін жеткізу үшін бөлу кезіндегі Кеңестер. 2. Оқу мен ойынның өзара байланысы негізінде шығармашылық ойындар мен балалар арасындағы қарым-қатынастардың мазмұнын дамыту әдістері: - экскурсиялар өткізу; - әртүрлі мамандықтағы адамдармен кездесулер ұйымдастыру; - ересектер еңбегінің қоғамдық бағыттылығын көрсететін көркем әдебиетті оқу; этикалық әңгімелер; ересектердің еңбегі және оның процесіндегі өзара қарым-қатынастар туралы иллюстрациялық материалды пайдалана отырып тәрбиешінің әңгімелері; әдеби шығармаларды драматизациялау; балалардың ересектердің еңбегіне байланысты тақырыптарға әңгімелер жасауы; әдеби шығармаларды драматизациялау; - балалармен жеке әңгімелер, білімді нақтылау, қазіргі оқиғалар туралы идеялар, не жақсы және не жаман екендігі туралы. 3. Ойынның қиындықпен байланысы негізінде ойын мазмұнын дамыту әдістері: - балаларды әртүрлі материалдардан құрастыру дағдылары мен дағдыларына үйрету; - ойындар мен өнімді қызмет түрлерінде шығармашылықты дамыту; - ұжымда және жұпта жұмыс істеуге үйрету; - балаларды ойыншықтарды, ойындарды ұйымдастыруға арналған атрибуттарды өз бетінше таңдауға және жасауға үйрету.
Жаңартылған күні: 04.03.2022 13:10
Құрылған күні: 04.03.2022 13:10

Текст